Protestantse Gemeente Doorwerth-Heveadorp

Weet u welkom Weet u welkom

Weet u welkom
De Protestantse Gemeente Doorwerth - Heveadorp wil een kerk zijn die midden in de gemeenschap staat en ruimte geeft aan pluriforme geloofsbelevingen. Een kerk waar respect getoond wordt en zorg voor elkaar is, die ook een open huis is voor mensen die zoekende zijn. Een actieve en levendige gemeente waar we omzien naar elkaar. In de drie aspecten van ons geloof, vieren, dienen en leren, willen wij hieraan gestalte geven.

Vieren
In de kerkdiensten vieren jong en oud het verbond met God. We worden in de kerkdiensten gesterkt door het vieren van de gemeenschap met God en met elkaar. We ontmoeten God in gebed, zang en het Woord. Als gemeente van Jezus Christus willen wij herkenbaar zijn voor onze omgeving. Wij voelen ons geroepen om te streven naar gerechtigheid, vrede en heelheid van de schepping.

Gemeente zijn
Om gemeente van Jezus Christus te zijn, willen we blijven leren uit de woorden van de Bijbel en ons blijven afvragen hoe we God lief kunnen hebben met geheel ons hart, met geheel onze ziel en met geheel ons verstand en hoe de naaste lief te hebben als onszelf. Door verschillende activiteiten geven we gestalte aan geestelijke vorming en groei.

Inspiratie
We putten onze inspiratie uit de Bijbel. We staan verschillend in het leven zodat ieder het Woord anders begrijpt. Het is belangrijk samen bezig te zijn met de vragen die de Bijbel bij ons oproept en daarbij van elkaar te leren.

Pastoraatstelefoon

De kerk is open

Open kerk
Maandag en donderdag kunt u van 10.00 tot 12.00 uur bij ons binnenlopen voor een
gratis kop koffie of thee en een praatje.

Kerkblad
Het kerkblad van de Ontmoe-tingskerk komt 10 keer per jaar uit. Wilt u een proefnummer ontvangen of zich abonneren stuur dan een e-mail naar de redactie

Kopijdatum kerkblad april
29 april vóór 12.00 uur